Importanta nutritiei pentru unghii sanatoase si puternice

Multe ne-ati intrebat ce puteti sa faceti ca sa aveti unghii mai sanatoase si mai puternice si ce fel de alimente ar fi potrivite consumului pentru stimularea cresterii lor. Asa ca astazi ne-am propus sa desfacem firul in patru, sa dezbatem aceasta tema si sa va oferim cateva informatii importante cand vine vorba de sanatatea unghiilor si dieta.

Trebuie sa luati in calcul ca orice modificare a aspectului, texturii sau formei unghiilor voastre poate indica deficiente de nutrienti. Daca sesizati acest lucru, va sfatuim sa va consultati cu specialistul vostru in ingrijirea unghiilor care va poate da cele mai bune sfaturi – unghiile iti vor multumi mai tarziu.

 

 

STIAI CA? Parul si unghiile sunt fabricate din acelasi tip de celule create si organizate in mod diferit si necesita aceiasi nutrienti pentru a creste sanatos.

Iata care sunt cei mai importanti nutrienti pentru mentinerea sanatatii unghiilor recomandati de specialistii in domeniu.

 

  1. PROTEINA

 

Parul si unghiile sunt facute in primul rand dintr-o proteina numita keratina. Acest lucru le ofera unghiilor tarie si rezistente si le protejeaza de deteriorare si stres.

Keratina este extrem de dura, motiv pentru care unghiile si parul se simt mai puternice si mai dure decat restul corpului. Pentru a o produce, corpul are nevoie de aminoacizi pe care ii luam din consumul suficient de proteine.

Proteinele pot fi gasite in alimente de origine animala precum carne, peste, oua si lactate, precum si alimente vegetale, precum soia, leguminoase, fasole, linte, nuci, seminte si cereale integrale.

 

  1. ZINC

 

 

Zincul mineral este vital pentru diviziunea celulelor sanatoase, adica parul si unghiile tale au nevoie de un flux constant de zinc pentru a genera celule puternice. Aportul inadecvat de zinc poate contribui la o degenerare a placii unghiilor, provocand aparitia unor pete albe pe unghii.

Fructele de mare sunt o sursa comuna de zinc in dietele de zi cu zi, il puteti gasi in anumite carnuri rosii, in leguminoase si cereale integrale. Tineti cont de faptul ca zincul pe baza de plante nu este atat de usor absorbit de organism, dar il puteti lua din soia, naut, fasole neagra, nuci (cum ar fi migdalele si caju) si seminte.

  1. CALCIU

 

 

Calciul este unul dintre cele mai cautate minerale ale corpului, asa ca atunci cand sistemul nu are suficient, se vede in sanatatea parului si a unghiilor.

 

STIAI CA? Corpul tau are nevoie de ajutor de la alte vitamine pentru a absorbi corect calciul.

 

Cercetatorii afirma ca sursele naturale de vitamine sunt mai usoare pentru organism, asa ca poti introduce in dieta ta alimente standard bogate in calciu, cum ar fi produsele lactate, fasolea alba, frunzele verzi si nucul sau te poti bucura de un ceai de coada-calului pentru a te asigura ca obtii vitamina D adecvata.

 

 

  1. MAGNEZIU

 

Magneziul nu este un mineral binecunoscut, dar se gaseste intr-o multime de alimente delicioase si hranitoare, este cel mai bun mineral antistres natural si este implicat in peste 300 de reactii din corp, inclusiv sinteza proteinelor, care este atat de necesara pentru cresterea unghiilor.

Semintele de dovleac sunt cele mai bogate alimente in magneziu, urmate de ciocolata neagra, dar si de cerealele integrale, in special graul integral, quinoa, migdale, caju, arahide, edamame si fasolea neagra.

  1. BIOTINA

 

 

            Biotina este o vitamina complexa B, cunoscuta si sub denumirea de vitamina B7, coenzima R si vitamina H. Ea stimuleaza cresterea celulelor sanatoase si ajuta la metabolismul aminoacizilor care construiesc proteine, atat de esentiale pentru cresterea unghiilor.

            Alimentele si suplimentele bogate in biotina pot ajuta la intarirea unghiilor fragile, iar cateva studii mici sustin utilizarea suplimentului de biotina in acest sens, dar NU fara a fi consultat un medic inainte.

Poate fi gasita intr-o serie de alimente, cum ar fi banane, leguminoase, galbenusul de ou, produse lactate, drojdie, somon, avocado, cartof dulce, nuci, seminte si chiar conopida.

  1. ACIZII GRASI OMEGA-3

 

 

Acizii grasi esentiali din omega-3 mentin cheratinocitele sanatoase, ajuta la cresterea si hidratarea unghiilor, oferindu-le un aspect stralucitor. In caz contrar, lipsa de acizi grasi omega-3 ar putea contribui la unghiile uscate si fragile.

Somonul, tonul, macroul si sardinele sunt pline de omega-3, dar puteti consuma si nuci, seminte de in, oua seminte de chia, seminte de peste si ulei de seminte de in pentru a obtine o doza zilnica potrivita.

SUPLIMENTE VS HRANA NATURALA

 

          Dupa cum am evidentiat mai sus, o dieta bogata in nutrienti este probabil cea mai buna metoda de a obtine unghiile puternice, stralucitoare si sanatoase asa cum ne dorim toate.

Pana in prezent, suplimentele de biotina sunt singurul tip care se dovedeste a avea un efect posibil, desi pe piata se gasesc comercializate mai multe tipuri de astfel de produse. Recomandarea noastra este sa consultati un medic inainte sa incepeti orice fel de tratament, care poate afecta negativ sanatatea unghiilor.

Incercati pe cat posibil sa va alcatuiti o dieta bazata pe nutrientii din alimente, legume, fructe si astfel va puteti bucura de preparate extraordinare, dar va preocupati si de sanatatea unghiilor si a voastra in general.

 

HEALTHY | ETHICAL | PROFESSIONAL

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *